Kedves Barátaim, Hallgatótársaim!
Az országos felsőoktatási véradó verseny lezárult. Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy mi, a Szolnoki Főiskola hallgatói a II. kategóriában II. helyezést értünk el. Minket a KRF előzött meg, alig 2%-kal. A KRF már sokadik éve vezeti a ranglistát a kategóriánkban, ezért úgy gondolom, hogy ideje lenne megmutatni nekik, hogy milyen az alacsony köri légnyomás. :) Jövőre ismét nevezünk a versenyen és bízom benne, hogy ebben a harcban minden Szolnoki Főiskolás hallgató részt vesz. Közös erővel „lezúzhatjuk az arcokat”. :D
BP
Közel 37 ezer embert mentettek meg a diákok.
Szolnok, 2012. június 14-én Rekorderedménnyel zárt a VI. Országos Felsőoktatási Véradóverseny. Szeptember és május között 38 intézmény nevezett a versenyben, és közel 13 ezer nappalis tanuló nyújtotta segítő karját véradásra, egynegyedük első alkalommal adott vért.
A dobogó legfelső fokáért mindvégig kemény küzdelem folyt, a résztvevők nem dőlhettek hátra egészen az utolsó pillanatig. A verseny lezárultával végül három kategóriában hirdettek győztest a Véradók Világnapján (június 14-én), Szolnokon. Az ezer főnél kevesebb hallgatóval rendelkező felsőoktatási intézmények kategóriájában a Szent Atanáz Görög Katolikus Hittudományi Főiskola vitte el a pálmát 87 egység leadott vérrel, az ezer és tízezer fő közötti kategóriában a Károly Róbert Főiskola 455, míg az e létszám feletti intézmények sorában a Budapesti Corvinus Egyetem 873 véradója nyújtotta karját véradásra. Adj vért, és ments meg három életet! - ha szó szerint vesszük a szlogent, akkor a verseny résztvevői csaknem 37 ezer embertársuknak adtak esélyt a túlélésre.
Az Országos Felsőoktatási Véradóverseny sikerességéhez több hazai vállalat is hozzájárult. A verseny fő támogatója a Diákhitel Központ volt, segítségükkel készülhetett el az esemény Facebook oldala, ahol a résztvevők folyamatosan nyomon követhették a küzdelem alakulását, értesülhettek a legfrissebb hírekről. Emellett a versenyt pénzadománnyal és nyereménytárgyak felajánlásával támogatták. Az elnyerhető kerékpárokkal az egészségtudatos életmódra, az egészségmegőrzésre, a prevencióra, a mozgás fontosságára kívánták felhívni a fiatalok figyelmét.
- Több vidéki helyszínen személyesen is részt vettem a véradóverseny állomásain. A fiatalok nagyon lelkesek voltak, több helyen hosszú, kígyózó sorban vártak arra, hogy "vérüket adhassák" a jó ügy érdekében - meséli tapasztalatait Imre Zita, a Diákhitel Központ Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója, aki azt is elárulja, hogy több kollégája is aktív véradóként segítette a kampány sikerességét.
Azért hogy a véradás után az önkéntesek minél előbb visszanyerjék erejüket, a Knorr bögrés levesekkel, a Borsodi búzasörrel, a Szentkirályi pedig palackos ásványvízzel kedveskedett a résztvevőknek.
- Nagyon tetszik, hogy lendületes, optimista, vidám akció keretein belül lehet megrendítően nagy célokat elérni - mesélte pozitív tapasztalatát Noviczki Orsolya, az Unilever munkatársa.
A Borsodi évente kétszer szervez véradást, amelyen a kollégák is szép számmal megjelennek, sőt a múlt évben a Borsodi Sörgyár véradóbarát munkahellyé vált. Nem meglepő hát, hogy a verseny támogatása mellett döntöttek.
- Más események támogatásában is részt veszünk, de mind között kiemelt fontosságú a Magyar Vöröskereszttel való együttműködés, hiszen ennek eredményeként valóban életek megmentésében tudunk segíteni - mondta dr. Sükösd Zsuzsa, a Borsodi jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.
A Magyar Vöröskereszt és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. együttműködése nem új keletű. A 2010-es árvíz során több ezer palack ásványvizet juttatott el a cég a károsultakhoz a Vöröskereszt közreműködésével.
- Fontos, hogy a fiatalok minél előbb felismerjék a társadalmi felelősségvállalás jelentőségét. Ezért is tartjuk nagyon jó kezdeményezésnek a véradóversenyt. Örülünk, hogy ilyen szép eredménnyel zárult a megmérettetés, és hogy termékeinkkel segíthettük a véradók felfrissülését – tette hozzá Pécsi Zsolt a Szentkirályi Ásványvíz Kft. marketing munkatársa.
Az első helyezett intézmények az Országos Vérellátó Szolgálat jóvoltából 500 ezer forintot kaptak, míg a nyertes intézmények vöröskeresztes véradószervezői a dm drogeriemarkt Kft. jóvoltából egy-egy vásárlási utalványt vehettek át.
A verseny szeptemberben tovább folytatódik, a Magyar Vöröskereszt már várja a felsőoktatási intézmények jelentkezését.