A Nissan DeltaWing minden eddigi versenyautótól különbözik. A vezető szinte a hátsó
tengelyen foglal helyet, előtte pedig egy feltűnően hosszú törzs helyezkedik el kicsi keskeny kerekekkel.
A hátsó részen elhelyezett motornak köszönhetően a súlypontja hátra tolódott emiatt könnyen kormányozható. Az áramvonalas formájának köszönhetően pedig alacsony a fogyasztása.
A motor a DIG-T elnevezést kapta, (a Direct Injection Gasoline – Turbocharged azaz a közvetlen befecskendezés, turbótöltéssel kezdőbetűi) 1,6 literes négyhengeres és 300 lóerőre tervezik, hogy az LMP1 kategóriás gépekhez hasonló köridőket fusson attól függetlenül, hogy a teljesítménye csak a fele a hagyományos prototípusokhoz képest.
Az autó dizájnja és új technikája miatt, a Le Mans-i híres 24 órás versenyen lesz először
látható, használat közben. A DeltaWing az 56-os (prototípusoknak fent tartott) boxból 0-s
rendszámmal fog indulni mivel semmilyen előírásnak nem felel még meg, így a díjazásért
folyó versenyben sem vehet még részt.
Mindenesetre a Nissan azt ígéri, hogy a verseny után az adatok tudatában megpróbálja majd minél jobban felhasználni az újításokat a személyautók újratervezésénél is.